شکلات می تواند باعث آکنه شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که شکلات گلکسی با این افسانه مرتبط نیست و آکنه معمولاً نتیجه سطوح بالای باکتری و چربی روی پوست است.

شکلات باعث سردرد می شود. باز هم، به نظر می رسد هیچ ارتباطی بین شکلات و سردرد بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه پیتسبورگ وجود ندارد.

شکلات حاوی مقدار زیادی کافئین است. در مقابل، شکلات حاوی مقدار بسیار کمی کافئین – حدود 6 میلی گرم – است که تقریباً به اندازه یک قهوه بدون کافئین است.

شکلات باعث مشکلات دندانی می شود. استفاده بیش از حد از شکلات و شیرینی ها یا محصولات حاوی قند بالا همراه با بی توجهی به بهداشت دهان می تواند باعث مشکلات دندانی شود.

اگر برخی از اصول اولیه بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و مقدار زیادی شیرینی نخورید، مطمئناً مقدار کم شکلات مشکلی برای دندان شما ایجاد نمی کند. البته می توانید از یک متخصص نیز بخواهید که اطلاعات دقیق تری در این مورد به شما بدهد.

شکلات ریشه در ماقبل تاریخ دنیای جدید و پادشاهی مرموز اولمک ها و مایاها دارد. نام علمی درخت کاکائو “Theobroma Cacao” است که به معنای “غذای خدایان” (خدا + غذا) است.

هرنان کورتس کاشف اسپانیایی اولین اروپایی است که از شکلات بهره برداری کرد. هنگامی که او سفر خود را به دنیای جدید آغاز کرد، هدف اصلی او کشف الدورادو – طلای آزتک ها بود، و سپس، چون متوجه شده بود که بومیان اهمیت زیادی به آنها می دهند، خود را وقف کشت کاکائو کرد.

لوبیا، از آن زمان به عنوان پول نیز استفاده می شد. کشت کاکائو ارزان و بسیار سودآور بود و آن را به جاذبه ای برای بسیاری از مستعمره نشینان اسپانیایی تبدیل کرد که سعی می کردند روش رشد و پردازش آن را مخفی نگه دارند.

اختلاط کاکائو با شیر و ایجاد شکلات در قرن 18 آغاز شد، در حالی که در سال 1580 اولین کارخانه شکلات سازی در اسپانیا شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد بیشتر و بیشتر کشورهای اروپایی شروع به سرمایه گذاری در بهره برداری از کاکائو کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *