بنابراین، با خوردن یک سیب سبز ارومیه که کالری کمی نیز دارد، بدن کالری بیشتری را در هضم غذا نسبت به مصرف مصرف می کند و این باعث می شود که سیب سبز به غذایی با کالری منفی تبدیل شود که برای کاهش وزن بسیار موثر است.

از التهاب ناشی از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید.

کارایی فرآیند لخته شدن خون توسط مواد معدنی مختلفی کنترل می شود که دو مورد از آنها اهمیت ویژه ای دارند: ویتامین K و آهن که هر دو در سیب سبز فراوان هستند.

طبق تحقیقات، هر دوی این مواد مغذی به طور قابل توجهی تعداد پلاکت ها را در خون افزایش می دهند و در نتیجه روند لخته شدن را تسریع می کنند.

سیب سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. سیب سبز حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و پلی فنول است.

خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

از سوی دیگر، آنتی اکسیدان ها مسئول تعامل با این رادیکال های آزاد و جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی هستند.همانطور که قبلا گفته شد، سیب سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که آن را در برابر رادیکال های آزاد موثر می کند.

استرس اکسیداتیو این رادیکال های آزاد که به سلول های سالم حمله می کنند ممکن است گاهی منجر به التهاب شود.

آرتریت و روماتیسم که هر دو در اثر التهاب عضلات و مفاصل ایجاد می شوند، دو اختلال مکرر هستند که از چنین التهابی رخ می دهند.

از سوی دیگر، یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند خطر التهاب ناشی از استرس اکسیداتیو را با ترکیب با رادیکال های آزاد قبل از حمله به سلول های سالم کاهش دهد.

دستور تهیه سیب، کیک صبحانه سیب وگان، مافین سیب بدون گلوتن، فیلینگ پای سیب و پای سیب با رویه خرده نان.

این آنتی اکسیدان ها در از بین بردن اتم های اکسیژن آزاد در گردش خون (رادیکال های آزاد) موثر هستند. این رادیکال های آزاد به سلول های سالم آسیب می رسانند و باعث استرس اکسیداتیو و متعاقب آن آسیب سلولی می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *