چیزهای کمی به اندازه نوشیدن یک فنجان چای داغ رضایت بخش یا آرامش بخش هستند، اما مزایای این نوشیدنی به همین جا ختم نمی شود.

چای برای قرن ها به دلیل خواص درمانی آن در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، تحقیقات مدرن نشان می دهد که ترکیبات گیاهی موجود در بذر گیاه چای ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، چاقی، دیابت و بیماری قلبی نقش داشته باشد.

اگرچه مصرف متوسط چای برای اکثر افراد یک انتخاب بسیار سالم است، اما مصرف بیش از 3 تا 4 فنجان (710-950 میلی لیتر) در روز می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد.

در اینجا 9 عارضه جانبی احتمالی نوشیدن بیش از حد چای وجود دارد.چای منبعی غنی از دسته ای از ترکیبات به نام تانن است. تانن ها می توانند به آهن موجود در غذاهای خاص متصل شوند و آن را برای جذب در دستگاه گوارش شما غیرقابل دسترس کنند.

 

کمبود آهن یکی از شایع ترین کمبودهای مواد مغذی در جهان است و اگر سطح آهن پایینی دارید، مصرف بیش از حد چای ممکن است وضعیت شما را تشدید کند.

تحقیقات نشان می دهد که تانن های چای بیشتر از غذاهای حیوانی مانع جذب آهن از منابع گیاهی می شوند. بنابراین، اگر از یک رژیم غذایی گیاهی یا گیاهخواری سخت پیروی می کنید، ممکن است بخواهید به میزان چای مصرفی خود توجه بیشتری داشته باشید.

مقدار دقیق تانن در چای بسته به نوع و نحوه تهیه آن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. با این حال، محدود کردن مصرف خود به 3 فنجان یا کمتر (710 میلی‌لیتر) در روز احتمالاً یک محدوده امن برای اکثر افراد است.

اگر آهن پایینی دارید اما همچنان از نوشیدن چای لذت می برید، مصرف آن را بین وعده های غذایی به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی در نظر بگیرید. انجام این کار باعث می شود کمتر بر توانایی بدن شما برای جذب آهن از غذای شما در وعده های غذایی تأثیر بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *