اگر مشکلات روده ای، بیماری قلبی، هموروئید، مشکلات کلیوی، دیابت یا عدم تعادل الکترولیت دارید، از آلوئه ورا استفاده نکنید.

اما به توصیه پزشکان استفاده از آلوئه ورا برای دور چشم مفید می باشد.
به دلیل عدم وجود شواهد برای ایمنی آن، مکمل های آلوئه ورا نباید به صورت خوراکی توسط کودکان و زنان باردار یا شیرده استفاده شود.

آلوئه دارویی (Aloe vera) نوعی آلوئه ورا است که برای مصارف دارویی از خانواده  استفاده می شود. برگ از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت سبز پوست که به عنوان ملین استفاده می شود و حاوی موادی به نام آنتراکینون است و قسمت موسیلاژ که به آن ژل آلوئه می گویند.

در قسمت ژل، 18 اسید آمینه، 20 ماده معدنی، 12 ویتامین و پلی ساکارید مانند آسمانان، گلوکومانان، مانوز-6 فسفات، آلوئرید که در مطالعات مختلف علمی ثابت شده است که محرک سیستم ایمنی هستند.

آنزیم های مختلف، آلپروژن، که به طور تجربی نشان داده شده است که یک آنتی هیستامین است.

همچنین استرول هایی مانند لوپئول، بتا سیتوسترول و کامپسترول وجود دارند که در مطالعات مختلف بر روی سطح کلسترول خون و هیپرتروفی خوش خیم پروستات مؤثر بوده و موادی مانند لیگنین و سالیسیلات نیز وجود دارند.

بخشی که از تبخیر آب پوست حاوی آنتراکینون به دست می آید و به عنوان ملین استفاده می شود آلوئه نام دارد. قسمت بی رنگ موسیلاژ مانند در قسمت داخلی برگ که توسط سلول های پارانشیم تولید می شود ژل آلوئه ورا نامیده می شود.

از آنجایی که این دو بخش به طور مداوم باعث سردرگمی می شوند، در فصل های جداگانه در مونوگراف گیاهان دارویی منتخب سازمان جهانی بهداشت (WHO) مورد بررسی قرار می گیرند.

تهیه ژل آلوئه ورا چه برای مصارف سطحی و چه به عنوان نوشیدنی به عنوان مکمل غذایی نیازمند روش های خاصی است و محصولات با روش های آنالیز بسیار پیشرفته امروزی کنترل می شوند. هدف از این کار یافتن مواد شناخته شده در ژل حفظ شده در محصول است.

“آلوئه ورا” به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی کشت می شود. این گونه به‌عنوان یک گیاه دارویی و گل‌های جالب، شکل و آبدار بودنش در بین باغبانان مدرن محبوب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *